Notice: Undefined variable: breadcrumbs in /home/sites/doradca-klienta.pl/wp-content/themes/novalab/framework/boldthemes_functions.php on line 191

Środowisko pracy doradców klienta

Doradca klienta jest obecnie bardzo popularnym zawodem, z którym możemy się spotkać niemal w każdej placówce handlowej, prowadzącej aktywną sprzedaż. Miejscem pracy doradcy klienta może być w związku z tym zarówno pomieszczenie biurowe, jak i punkt usługowy. Doradca klienta może pracować stacjonarnie, ale niektóre stanowiska wymagają także wykonywania części obowiązków w terenie. Istnieje również możliwość wykonywania pracy zdalnie.

Osoba, zatrudniona na tym stanowisku, pracuje zatem w trybie siedzącym, ale czasem zobowiązana jest do przemieszczania się, np. aby dotrzeć do klienta na wskazane przez niego miejsce. Większość zadań wykonywana jest przy biurku oraz z użyciem sprzętu biurowego takiego, jak komputer, telefon, drukarka czy skaner. Długotrwała praca w pozycji siedzącej może przyczyniać się do przeciążeń układu kostno-mięśniowego, stąd niezwykle ważna jest ergonomia stanowiska pracy na tym stanowisku i bezwzględne przestrzeganie przepisów higieny pracy. Ryzyko zawodowe wiążę się również z przeciążenia narządu wzroku, mogącymi prowadzić do wad wzroku i skutków ubocznych takich, jak bóle czy zawroty głowy. Należy uważać także na zaburzenia związane ze stresem, często występujące w środowisku pracy doradców klienta.

Przeciwwskazań do pracy na tym stanowisku nie ma wiele. Nieznaczne zaburzenia wzroku lub słuchu oraz częściowa niepełnosprawność nie powinny być przeszkodą w podjęciu pracy, jako doradca – chyba, że zaburzenia te wyraźnie utrudniają kontakt z klientem. W środowisku tym najlepiej odnajdą się osoby, lubiące pracować w grupie oraz radzące sobie z rozwiązywaniem problemów.

Napisz komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *