Doradca klienta tak jak osoba na każdym stanowisku, może awansować zarówno wewnątrz firmy, jak i zająć stanowisko obejmujące np. obszar wojewódzki. W zależności od zaangażowania danego pracownika oraz schematu awansu, który jest od początku opracowany w każdej firmie, prędzej czy później każdego zdolnego pracownika czeka rozmowa na temat objęcia nieco innych obowiązków.
Co z dotychczasowymi obowiązkami?
Obowiązki doradcy klienta po awansie o tzw. jeden szczebel ulegają rozszerzeniu i w zależności od polityki danej firmy, część z nich może zostać przejęta przez innego pracownika. Jeśli doradca klienta pracuje w handlu, staje się kimś, kto prowadzi zmianę oraz pilnuje, by target danego dnia został zrealizowany. Spoczywa również na nim obowiązek rozliczania kasjerów. To wszystko powoduje, że swoje poprzednie obowiązki musi delegować do innych osób.
Praca doradcy klienta po awansie bywa również związana z audytami w pozostałych oddziałach firmy oraz szkoleniem pracowników. To bardzo ciekawe – móc bazując na swoich wcześniejszych doświadczeniach uczyć innych, jak powinni wykonywać swoją pracę. To bardzo interesujące zadanie, które prowadzi również do rozwoju samego pracownika. A w awansach chodzi o to, by wraz ze wzrostem zarobków oraz wyższym stanowiskiem, szedł również rozwój osobisty na możliwie wielu polach.