Notice: Undefined variable: breadcrumbs in /home/sites/doradca-klienta.pl/wp-content/themes/novalab/framework/boldthemes_functions.php on line 191

Jakie cechy Doradcy Klienta decydują o jego sukcesie w pracy?

Praca na każdym stanowisku rządzi się swoimi prawami. W zależności od stanowiska, na którym pełnimy swoje codzienne obowiązki, są takie cechy pracownika, które przeświadczają o jego skuteczności w życiu zawodowym. O ile niektórych technicznych umiejętności jesteśmy się w stanie nauczyć, żeby zostać świetnym Inżynierem, czy Technologiem o tyle z opanowaniem umiejętności miękkich może nie pójść jak po maśle. Dlaczego? Mówi się przecież, że wszystkiego człowiek może się nauczyć.

Kwestia relacji ludzkich jest nieco inną dziedziną, w której same poznanie technik i mechanizmów na niewiele się zda, jeśli dany pracownik gdzieś tam w głębi serca, nie będzie przekonany do takiego podejścia. Relacja międzyludzkie to zdecydowanie miękki temat. Nikt nam bowiem nie uwierzy, jeśli poza wyuczoną techniką, nie będziemy prawdziwi w naszym podejściu do klienta.

Najlepszym przykładem jest chyba zasada dotycząca zainteresowania się tym co lubi klient. Każda mądra książka radzi, że najlepszą sprzedaż uzyskasz wtedy, kiedy żywo zainteresujesz się zainteresowaniami swojego klienta. I wszystko fajnie wygląda w teorii, bo lubimy rozmawiać o naszych pasjach. Lubimy, kiedy kogoś interesują nasze pasje. Ale w praktyce sprawdzi się to dopiero wtedy, kiedy będzie naturalne. Nie ma chyba nic gorszego, niż sztuczna życzliwość. Dlatego znajomość technik wpływania na klienta sprawdzi się dopiero wtedy, kiedy będzie wynikała ze szczerych pobudek.

Szczerość i autentyczne zainteresowanie klientem oraz jego potrzebami, to cechy gwarantujące sukces zawodowy Handlowcowi, który pracuje jako Doradca Klienta – w końcu nazwa stanowiska zobowiązuje.

Napisz komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *