Branża odzieżowa rządzi się pewnymi prawami, które nie sposób obejść, zwłaszcza, jeśli ktoś podejmuje się pracy doradcy klienta. Dobrze wiedzą o tym pracownicy, którzy mają do czynienia z niezadowolonymi i roszczeniowymi klientami. W zasadzie podobne odczucia miewają zapewne przedstawiciele również innych branż, jednak któż z nas kiedykolwiek nie miał „przyjemności” składać reklamacji w sklepie obuwniczym?
Doradca klienta – wychodzenie naprzeciw potrzebom klienta
Praca doradcy klienta opiera się głównie na kontakcie z osobami, które są zdecydowane na zakup – pytanie tylko, czy dokonają go w danym miejscu. Kwestia czy i na ile będą z tego zakupu zadowoleni, wydaje się być pozornie drugorzędna. Często sprzedawcom liczony jest współczynnik zwrotu towaru. Dlatego tak często spotykamy się z trudnościami w zwrocie i reklamowaniu obuwia. Drugi przypadek jednak jest niemal zupełnie niezależny od woli pracownika sklepu.
W dobie pandemii ciężko o spokojne zakupy w takich warunkach jak zwykle. Warto być bardziej wyrozumiałym, by było nam wszystkim łatwiej przetrwać ten wyjątkowo trudny czas i w końcu wrócić do normalności.
3 komentarze
higa
24 marca 2021 at 12:08
i tak większość sprzedaży przeniosla się do internetu, doradztwo pisane bardziej jest w cenie
Giela22
24 sierpnia 2022 at 17:28
Obsługa klienta powinna być zawsze na najwyższym poziomie.
Tomek
29 sierpnia 2022 at 16:36
Oczywiście, jak najbardziej.