Praca na stanowisku doradcy klienta może przybierać różne formy, jedną z nich jest praca w charakterze konsultanta telefonicznego, którą można otrzymać m.in. w branży bankowej oraz telekomunikacyjnej.
Do głównych obowiązków doradcy klienta, który wykonuje swoją pracę za pośrednictwem telefonu, zaliczyć należy pozyskiwanie nowych, potencjalnych klientów, utrzymywanie długofalowych relacji z klientem oraz podpisywanie umów sprzedażowych.
Praca na tym stanowisku wymaga od kandydatów niezwykłej determinacji oraz zaangażowania, gdyż zarobki uzależnione są od ilości podpisanych umów.
Aby dokładnie poznać specyfikę pracy na wyżej wymienionym stanowisku, warto wziąć pod uwagę opinie osób, które wykonują ten zawód na co dzień.
Według powszechnej opinii osób wykonujących zawód konsultanta/doradcy klienta, do największych atutów zaliczyć należy:
- Możliwość otrzymania pracy na tym stanowisku bez doświadczenia i bez wykształcenia wyższego
- Możliwość awansu na wyższe stanowiska, w krótkim okresie (szczególnie w branży bankowej)
- Liczne świadczenia pozapłacowe oraz benefity
- Idealna praca skierowana do osób, które nie lubią bezpośredniego kontaktu z klientem
- Możliwość udziału w obszernej ilości szkoleń, które poszerzą Twoje umiejętności sprzedażowe oraz negocjacyjne
- Niektóre firmy oferują możliwość pracy zdalnej, wystarczy tylko dostęp do internetu, a o niezbędny sprzęt tj. mikrofon, słuchawki zadba już pracodawca
- Godziny pracy są bardzo uniwersalne, dlatego ta praca jest idealna dla studentów, którzy najczęściej wybierają zatrudnienie na ½ etatu.