Przeglądając oferty pracy na portalach, bardzo często możemy spotkać ogłoszenia na stanowisko doradcy klienta biznesowego. Wydawać by się mogło, że praca na tym stanowisku niczym szczególnym nie różni się od pracy z klientem indywidualnym, jednakże jest kilka szczegółów, które definiują idealnego a wręcz pożądanego doradcę klienta biznesowego.
Aby dokładnie zrozumieć pracę na tym stanowisku, warto wziąć pod lupę obowiązki doradcy klienta biznesowego w placówce bankowej.
Do jego głównych obowiązków należy zarządzanie portfelem konkretnych klientów biznesowych. Od osób, które ubiegają się o stanowisko doradcy klienta biznesowego, wymaga się długoletniego doświadczenia w sprzedaży usług finansowych oraz znajomości zagadnień związanych z funkcjonowaniem danej firmy na rynku. Przychody klientów biznesowych potrafią sięgać nawet 10 mln PLN, dlatego też obsługa klientów biznesowych oparta jest na najwyższych standardach jakości. W tym wypadku nie można pozwolić sobie na nawet minimalne uchybienia i brak profesjonalizmu.
U osób ubiegających się o stanowisko doradcy klienta biznesowego weryfikowana jest znajomość zagadnień z zakresu prawa. Kandydaci powinni posiadać obszerną wiedzę na temat prowadzenia działalności gospodarczej oraz umiejętnie oceniać i weryfikować dokumentację finansową danej firmy.
Jednym z najważniejszych zadań jakie spoczywają na doradcy, jest realizacja narzuconych planów sprzedażowych, wymaga to od nich zaangażowania, motywacji, a także zorientowania na cele oraz rezultaty.