Standardy obsługi na stanowisku doradcy klienta, zmieniają się na bieżąco. Wydawać by się mogło, że osoby pracujące w ramach obsługi klienta mają nakładane na swoje barki coraz to kolejne obowiązki, które niekoniecznie są stricte związane ze stanowiskiem, a raczej z aparycją i ogólnym zachowaniem. Audyty wzbogacane są o kolejne punkty do realizacji. Czego można obecnie wymagać od doradcy klienta?
Nowe standardy dla doradcy klienta
Od pewnego czasu w trendzie zdecydowanie mieści się traktowanie klienta jako kogoś o indywidualnych preferencjach, kogoś, kto potrzebuje maksymalnie spersonalizowanego rozwiązania. Poza tym musi on wrócić, by po raz kolejny skorzystać z usługi. Te cechy zdecydowanie przeważają w trendach szkoleniowych dla doradców klienta.
Jak sprawdzać realizację założeń na stanowisku doradcy klienta?
Przy zakładaniu wprowadzenia nowych wymagań, warto wziąć pod uwagę realizację założeń oraz sposób jej sprawdzania. Kontrola jakości na stanowisku doradcy klienta jest konieczna, bo pozwala opracować strategię rozwoju marki w oparciu o cechy pracowników, a także w razie konieczności zmodyfikować ich zachowania w taki sposób, by nieco bardziej odpowiadały filozofii firmy.
Na co zwraca się największą uwagę? Na energię doradcy i orientację na klienta. Na trening empatii oraz nabywanie inteligencji emocjonalnej. To zdecydowanie najważniejsze aspekty, na które obecnie zwraca się uwagę. Są jednymi z kluczowych kompetencji, które decydują o sukcesie danej osoby na tym stanowisku.
4 komentarze
Celina
12 września 2022 at 14:24
U doradcy klienta bardzo ważna jest inteligencja emocjonalna.
Tomek
15 września 2022 at 22:46
Na tym stanowisku zdecydowanie się przydaje.
Lila
26 września 2022 at 22:20
Standardy obsługi klienta są na coraz to wyższym poziomie.
Tomek
28 września 2022 at 21:52
Bardzo dobrze, że tak się dzieje.