Doradcy klienta co roku muszą sprostać nowym wyzwaniom. Stanowią je zmieniające się standardy obsługi klienta, jak również wymagania wobec samych pracowników, które stosują pracodawcy. Warto wspomnieć również o konieczności aktualizowania swojej wiedzy na temat sprzedawanego asortymentu i okazuje się, że mamy do czynienia z ogromnym zasobem oczekiwań co do osób zajmujących to stanowisko.
Klienci i wiedza
Klient kontaktujący się z doradcą, zwykle rozmawia z nim po to, by uzyskać pewne korzyści. Nie zawsze jest to reklamacja, ale często potrzeba klienta jest przeciwstawiana możliwościom i wiedzy doradcy. To ważne, bo są to osoby, które znalazły się w tej pracy nieprzypadkowo, a często wręcz niemożliwe do spełnienia oczekiwania klientów, powodują u doradców pewien dyskomfort. Obecnie w momencie wejścia i zadomowienia się w naszych warunkach ustawy o RODO, kontakt z klientem został dodatkowo utrudniony, głównie w momencie zgłaszania przez niego reklamacji itp. Konieczność przechowywania danych osobowych obwarowana pewnymi przepisami, wywołuje lawinę kolejnych dokumentów, których klienci nie lubią podpisywać – ani na żywo, ani wirtualnie.
Doradcy klienta już od dawna są po części sprzedawcami. W zależności od miejsca pracy, powinni dbać oni o to, by klienci wracali z powodu swojego zadowolenia z obsługi, a nie z reklamacją i skargą.