Notice: Undefined variable: breadcrumbs in /home/sites/doradca-klienta.pl/wp-content/themes/novalab/framework/boldthemes_functions.php on line 191

Umiejętność słuchania u doradcy klienta

Niezależnie od tego, czy jesteś doradcą klienta w dużej korporacji, czy może w małej firmie – z pewnością w pracy spotykasz się z różnymi ludźmi, którzy próbują na co dzień załatwić z Tobą jakiś interes. Nie ma w tym nic dziwnego – przychodzą w końcu do Ciebie po pewien produkt lub usługę, a Ty masz im pomóc w wyborze najlepszej dla nich opcji. Musisz więc mieć jedną ważną umiejętność, której zapewne nie nauczyli Cię na żadnym szkoleniu – musisz umieć słuchać swojego klienta.

Umiejętność słuchania a dobór produktu

Celem każdego doradcy klienta, oprócz sprzedaży usługi, jest również sprawienie, że klient zadowolony z jakości obsługi, wróci po raz drugi, po kolejną rzecz/pakiet itd. Nie może to mieć miejsca, kiedy będziemy sprzedawali za wszelką cenę. Musimy więc poprowadzić rozmowę z klientem w taki sposób, aby jak najprecyzyjniej opowiedział nam o swoich potrzebach. Wtedy możemy zacząć zastanawiać się nad doborem odpowiednich środków do uzyskania celu sprzedażowego (wykorzystanie technik negocjacyjnych itp.).

Umiejętność słuchania u doradcy klienta wiąże się również z tym, że potrafisz czytać między wierszami. Rzadko który klient, nie chcąc być złapany na haczyk, wprost opowie Ci o swoich potrzebach, chyba że bardzo zależy mu na czasie i szybkim załatwieniu swojej sprawy. Wówczas część pracy  wykonuje tak naprawdę za Ciebie- powinieneś być mu wdzięczny!

Jeden komentarz

  • Pusia

    19 stycznia 2021 at 20:42

    umiejętność aktywnego słuchania to podstawa w tym zawodzie.

    Odpowiedz

Napisz komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *