Każdy doradca klienta, niezależnie od branży, w której pracuje, powinien mieć kilka cech, które znacznie ułatwią mu wykonywanie powierzonych zadań. Chodzi tu głównie o kompetencje miękkie oraz pewność siebie, która pozwala prowadzić trudne negocjacje z pozytywnym skutkiem.
Cechy przydatne na stanowisku doradcy klienta
Empatia oraz elastyczność to dwa klucze do sukcesu każdej osoby, która ma zamiar w dyskretny sposób przeprowadzać działania sprzedażowe. Chodzi tu konkretnie o dopasowanie stylu rozmowy oraz całości procesu do preferencji klienta, które mogą być skrajnie różne. Warto również znać mocne strony prezentowanej oferty, a także znać możliwości ich prezentowania.
Trudnym jest przewidywanie kolejnego posunięcia klienta, ale z czasem najlepsi doradcy i z tym potrafią sobie poradzić. Osoby z kilkuletnim stażem w branży podkreślają, że istotne jest bycie o” kilka kroków” przed klientem w negocjacjach oraz prowadzenie rozmowy tak, aby w odpowiednim momencie wytoczyć odpowiednie argumenty.