Znajomość języków obcych jest jednym z największych atutów na obecnym rynku pracy. Jednak jeszcze większym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszą się te osoby, które potrafią biegle posługiwać się językiem migowym, zwłaszcza aplikujących na stanowiska takie jak doradca klienta.
Zwiększanie możliwości komunikacyjnych na stanowisku doradcy klienta
Osoby głuche często napotykają na ogromne bariery komunikacyjne niemal na każdym kroku- począwszy od sklepów, skończywszy na urzędach. Nie jest to dla niech zbyt komfortowa sytuacja, ponieważ często takich ludzi bierze się np. za złodziei. Dlatego też wiele firm chcąc poszerzyć zakres świadczonych usług, dba o wykształcenie swoich pracowników właśnie w zakresie języka migowego.
Uczyć się języków można obecnie na wiele sposobów. Język migowy jest dość łatwy, dlatego też uruchomiono liczne platformy e – learningowe, na których mogą zdobywać wiedzę osoby, które z różnych przyczyn nie są w stanie uczestniczyć w innego rodzaju kursach. Często można tam również uzyskać certyfikaty, które są honorowane niemal w każdym miejscu pracy.